You are currently viewing הסתיו כבר כאן-חורבת מלח וחוף האקוודוקט שבקיסריה.

הסתיו כבר כאן-חורבת מלח וחוף האקוודוקט שבקיסריה.

  • מחבר:

הסתיו,הוא כבר כאן. פה ושם גם הגשם הראשון ירד לו ופריחת הסתיו נותנת איתותיה. מנהג הוא לתלות את תחילת בואו של הסתיו בפריחת החצב,אלא שהחצב את זה – לא יודע. הוא דווקא פורח לו בסוף הקיץ. דווקא נמוך וקרוב לפני האדמה,במין החבא שמקורו בתלות במעט הגשם שיורד בתחילת הסתיו פורחים להם סתוונית היורה והנרקיס הסתווי. שני מיני צמחים המאוד אופייניים לסתיו הארץ ישראלי ומאוד צנועים למראה אך שופעים ביפעת העין.

בחלק הצפוני באזור התעשייה של העיירה אור עקיבא הייתה בתקופה הרומית מחצבה ובצידה קולמבריום שככל הנראה שימש לגידול יונים. המקום נסקר ארכיאולוגית אך לא נחפר מעולם ומהותו נשארה כמחצבת אבן לבנייה הרומית,סביר להניח לטובת קיסריה הסמוכה. כך או כך זהו שטח בור שמוקף בטון ומגרשי חנייה מכוסים אספלט ופינת חמד שבה אחרי הגשם הראשון בוקעת מהאדמה סתוונית היורה ויחד אתה עולה לו על גבעול דקיק שבראשו עלי כותרת בגוני הלבן ובמרכזם כתר כתום צהוב – הנרקיס הסתווי.

לא כל שבוע מתאפשר לי לצאת אל הטבע לזמן שאותו אני יכול להגביל כרצוני,לפעמים:התחייבויות אחרות מכתיבות לי את חלון הזמן שבו אוכל לבלות בטבע ולראות מה חדש,מה התחדש ומה הם מבשרי העונה שצצו להם על פני האדמה ומסביב לה. כך היה גם בשישי האחרון. נשארו לי שעותיו האחרונות של היום,ממש טרם החשיך,על מנת לבקר,בפעם המי יודע כמה,את חורבת מלח ולצפות בפריחת הסתוונית והנרקיס שכה מטיבים לפרוח במקום כל שנה בסתיו.

כשכבר ערב לו היום והשמש החלה את מהלכה אל עבר קו האופק שבים,הלכנו ללוות אותה במסעה לצידו האחר של הכדור הכחול שלנו ולרוות את העין בקרני השקיעה הכה אופייניים לסתיו,וכשזו שקעה,חזרנו לכביש מספר 2 כשהפעם עומסי התנועה מחממים את הלב רוצה לומר מצביעים על שיגרת התנהלות באמצעה של מלחמה. איך שמנוע הכסופה הודמם,ציוד הצילום הוחזר למקומו הדי הפיצוצים ממטח אל עבר השפלה החזירו הכל… למציאות של סתיו 2023.

והתמונות של הסתוונית הנרקיס וערבו של יום השישי יומה ה 42 של מלחמת אוקטובר 2023,הן כאן לפניכם:

גלרית התמונות – סתוונית היורה.

גלרית התמונות – נרקיס סתווי.

גלרית התמונות – חוף האקוודוקט קיסריה.

מנחם.